dinsdag 18 december 2007

Blauw

Ik weet niet wie op het idee gekomen is, maar blauwe ballen of verlichting in een kerstboom trekt op niks! Een kerstboom hoort versiert te zijn met slingers, ballen, pieken, bellen, ... het maakt mij al ni uit. Als het maar fatsoenlijke kleuren zijn: goud, zilver, rood. Hang er voor mijn part een witte strik in. Maar alstublief geen blauwe led-lampkes.

Ah, en nog iets: als je je voortuintje een gezellig kerst-sfeertje wil aanmeten. Doe dat met mate. 's Morgens op weg naar 't werk passeer ik voortuinen waar de organisatie van de Sinksefoor stillekes van zou worden. Ik denk dat ze in Doel potverdekke de reactor in't rood laten gaan om dat allemaal van ellentrik te voorzien.

Pas op, ik weet een aangenaam kerst-sfeertje wel te appreciëren, daar niet van. Neem bijvoorbeeld de Jodenstraat in Herenthout. Perfect.
Of onze persoonlijke kerstboom in onze living: subtiel een rood kerstballetje hier en daar, een pluche sneeuwman om een beetje contrast te creëren en kleine zachtjes dimmend-en-dan-weer-oplichtende lampkes erin. Niet al te opvallend, rustgevend, en toch op en top kerst. Verder een paar kerst-attributen her en der in de woonkamer en keuken. Ik moet het ze nageven: mijn vriendin heeft dat goed gedaan bij ons. Merci schat.

Geen opmerkingen: