donderdag 13 december 2007

Sinteklaas en Zwate piet

Donderdagavond 6 december: om uiteenlopende redenen die hier niets ter zake doen (alé kom, voor de geïnteresseerden: papa moest werken op 6 dec en toen hij 's morgens vertrok sliep dochter lief nog en de dag voordien was de Sint al geweest bij Bommi & Bompi en zaterdag zou de sint komen bij Oma & Opa én tante Els), kwam de goede Sint bij ons dus pas 6 december 's avonds.
Terwijl ik met onze kleine spruit al haar badspeeltjes nog eens overliep (kikker kwak kwak, eendje ook kwak kwak, vis blub blub, krokodil ... euhm ... wat kan ik zeggen, 't is een roze krokodil van hooguit 5 cm, als je d'erop duwt komt er water uit, niet bepaald real-life dus. Ze zal zich zeker niet afvragen waarom die gigantisch groene krokodil in de Zoo van Antwerpen tijdens de schoolreis van het 3e jaar lager onderwijs een ander geluid maakt dan die inimini roze krokodil in haar badje toen ze anderhalf was. Maar we dwalen af) ... dus toen ik ons Nele in bad stopte, zette mijn vriendin enthousiast de kadootjes van de Sint voor ons Nele klaar.
En wat had de Sint zoal gebracht? Een heuse stofzuiger, een Bumba knuffel (graag gedaan Gert Verhulst) en tekenboeken. Ahja en mandarijntjes en van die letterkoekjes (in Stekene heet dat trouwens 'niknakskes') natuurlijk.

Over die niknakskes wil trouwens nog iets kwijt. Ik weet ni wie de fabrikant is van die koekskes, maar ik weet wel dat er een maffieuze handel moet bestaan in R-niknakskes. Wij hadden één kilo van dat spul gekocht. En wilden graag voor 'Sinterklaas en zwarte Piet' uitleggen in letterkoekjes. Maar geen enkele 'R' in de verpakking makker!

Geen opmerkingen: