zondag 6 januari 2008

Truffels

Soms zit het gewoon niet mee. En ik wil hier zeker niet klagen, verre van. Ik heb alle reden om gelukkig te zijn. Maar er zijn soms van die kleine dingen.
Bijvoorbeeld: of we geen chocolade truffels willen kopen voor een goed doel. Tuurlijk: een doosje truffels gaat er altijd wel in. Moet je mij geen twee keer vragen. En als het dan nog voor een goed doel is. Win-win situatie. Met zo van die lekkere chocolade schilfers rondom. Mjummie.

Het leuke van zo'n goede-doel verkopen is dat je die dingen besteld en betaald. En er dan eigenlijk niet verder over nadenkt (nuja, ikke toch ni, maar dat kan aan mij liggen). Maar op die manier wordt het ook nog eens een verrassing ook als de bestelling voor je neus geploeft wordt.

Ik dus blij verbaasd toen ik bij ons in de snoep-schuif (jaja, wij hebben een snoepschuif. Jij niet dan?) het doosje truffels ontdekte. Doosje open ... blijdschap weg. Niks te lekkere chocolade schilfers rond mijn truffels. Wel van die cacao-poeder-hoopjes. Je weet wel, de binnenkant is hetzelfde, alleen zitten er geen mjummie-choco-schilfers omheen, maar wel ordinaire cacao-poeder. Ik heb niks tegen cacao poeder, zolang het op de juiste plaats gebruikt wordt (bovenop tiramisu, warme choco, ...). Maar niet rond truffels alstublief.
En ook geen hagelslag, want die truffels heb ik ook wel eens gezien: truffels met van die chocolade korreltjes d'errond.
Rond de lekkerste truffels zitten chocolade schilfers. Punt uit.
Maar goed dat het voor een goed doel was ...

Geen opmerkingen: